Sunday, January 16, 2011

充滿我

願主聖靈充滿我

一 何等榮耀,何等福氣, 真理聖靈在我心, 見證救主,啟示真理, 光照、安慰並指引。

(副)充滿我!充滿我! 願主聖靈充滿我; 將我倒空,將我剝奪, 願主聖靈充滿我。

二 願主所說在我證實, 生命聖靈將我釋, 使我脫離罪律轄制, 脫離死亡的權勢。

三 我如困鹿切慕溪水, 深願聖靈解我渴, 使我嘗到豐滿滋味, 流出活水的江河。

四 願我自己被置死地, 使我充滿主聖靈; 願我全人歸主管理, 使我變成主榮形。

充滿我
        Fill Me Now

        真理聖靈在我心中,自由運行作善工;
        發出亮光照耀啟示,使我識主並自己。

        將我器皿完全倒空,污穢渣滓除乾淨;
        用主言語使我成聖,平安喜樂常得勝。

        有如渴鹿愛慕溪水,我心渴慕主恩惠;
        活水江河願主湧起,自我心中流不息。

        不是倚靠勢力才能,惟獨仰賴活聖靈;
        心眼光明靈耳開通,聖潔器皿合主用。

        
(副歌)
        充滿我,充滿我,耶穌今來充滿我;
        榮耀聖靈今充滿我,願主現今充滿我。



Fill Me Now

Elwood H. Stokes

  1. Hover o’er me, Holy Spirit,
    Bathe my trembling heart and brow;
    Fill me with Thy hallowed presence,
    Come, oh, come and fill me now.
    • Refrain:
      Fill me now, fill me now,
      Holy Spirit, fill me now;
      Fill me with Thy hallowed presence,
      Come, oh, come, and fill me now.
  2. Thou canst fill me, gracious Spirit,
    Though I cannot tell Thee how;
    But I need Thee, greatly need Thee,
    Come, oh, come and fill me now.
  3. I am weakness, full of weakness,
    At Thy sacred feet I bow;
    Blest, divine, eternal Spirit,
    Fill with pow’r, and fill me now.
  4. Cleanse and comfort, wholly save me,
    Bathe, oh, bathe my heart and brow;
    Thou dost sanctify and seal me,
    Thou art sweetly filling now.

No comments:

Post a Comment

Followers